fredag 2. januar 2009

NAM!

Jeg må innrømme at jeg er en ivrig samler av kokebøker. Når jeg kommer inn i en bokhandel er det først og fremst hyllene med kokebøker mine øyne søker. Rad på rad står de fristende for mine fingre og bla i (...og å kjøpe med hjem, så klart).
En ny favorittbok er Lise Finckenhagens bok "NAM! Barnas fvoritter". Oppskriftene er inspirerende og for oss hobbylekekokker overkommelige. Eventyrpasta, redningspinner, rødspette og ulven, sirkuspasta og havfruens risotto er noen av de mange retter som skal testes i heimen de neste ukene. "NAM" er også en bok å nyte med øyne; det er sjelden å se en kokebok med så flotte bilder og illustrasjoner! Jeg blir glad av de fine fargene, de flotte dukene og de kule oppvaskhanskene. En fryd for øyet og for smaksløkene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar